Harta traseelor
  • Marcaj: banda albastră;
  • Timp de parcurs: 5 h – 5 h 30 min
  • Diferenţă de nivel de 1225 m. Lungime de parcurs de 19,9 km. Grad de dificultate: mediu.
  • Pe timp de iarnă, NU este recomandată parcurgerea porţiunii Stănilele Mici – Cabana Dochia.
De unde începem aventura ? Din centrul localităţii Bicazu Ardelean, de la intersecţia DN 12C cu drumul nemodernizat ce duce spre Tulgheş. Astfel, mergem vreo 5 km până în satul Telec, unde ajungem la intersecţia drumului judeţean cu drumul comunal 138, pe care îl urmăm spre dreapta. Străbatem satul Telec de-a lungul Pârâului Bistra, lăsăm în urmă şi ultimele case şi intrăm în pădure, iar după circa 1,5 km străbătuţi pe o cărare largă, printre poieniţe înflorite şi brazi tineri, ajungem la Confluenţa Bistrelor (Bistra Mare şi Bistra Mică). Altitudinea la care ne aflăm acum e de 804 m.

Ştim că suntem pe drumul cel bun dacă am descoperit punctul de informare al Administraţiei Parcului Naţional Ceahlău şi o păstrăvărie, aflate la intersecţia a două drumuri forestiere. Direcţia noastră? Înaintăm pe drumul dintre punctul de informare şi păstrăvărie cam 3 km, drum care urcă uşor şi ne poartă paşii spre o poiană situată la vărsarea pârâului Cintelec (Lacu) – pe partea dreaptă, iar pe stânga a pârâului Mangalaria în Bistra Mare. Nu suntem singuri în poiană, de frumuseţea locului se bucură cei dintr-o gospodărie şi cei care au cumpărat teren acolo şi au construit case de vacanţă.

Ne-am făcut încălzirea, de acum drumul începe să ne provoace, panta este mai accentuate însă oferă la schimb privirii imagini superbe, Vârful Ocolaşul Mare şi abruptul de sub el ( Gardul Ocolaşului) ne îmbie să îi fotografiem splendoarea, iar Gardul Stănilelor şi imaginea Cheilor Bistrei ne răsplătesc fiecare strop de sudoare depus pentru a ajunge până aici. Numeroase specii de plante ne atrag atenţia prin colorit şi frumuseţe, transformând traseul într-o delectare pentru ochi. Şi uite aşa am mai parcurs 4 km şi am ajuns la Curmătura „La Scaune ” (1247 m altitudine), loc unde a fost descoperit şi un sit arheologic.

Un stâlp de orientare şi un panou aparţinând Administraţiei Parcului Naţional Ceahlău ne indică încotro trebuie să o luăm. Traversăm poiana spre est şi urcăm pantele Piciorului Stănilelor urmăm cărarea peste Piciorul cu Strungile, şi, după aproape o oră de mers ajungem în Curmătura Stănilelor (1405 m altitudine).

Din Curmătura Stănile urmăm marcajul şi ajungem într-o nouă şa, situată pe coama superioară a Piciorului Crestăturii. Continuăm traversând „Jgheabul lui Vodă”, mai urcăm puţin şi ajungem în Curmătura „Piciorul Şchiop” (1765 m altitudine). Iar de aici până la Cabana Dochia mai este foarte puţin.

Pentru cei care nu vor să parcurgă întregul traseu per-pedes, e bine de ştiut că se poate merge cu autovehicule până la curmătura „La Scaune”. Drumul Bicazul Ardelean – Telec este asfaltat, porţiunea dintre Telec şi Confluenţa Bistrelor este drum forestier pietruit pe care se poate merge vara chiar şi cu autoturisme fără dotări speciale. Pe porţiunea dintre Confluenţa Bistrelor – Curmătura „La Scaune” avem de-a face cu un drum forestier cu multe denivelari, deci posesorii de maşini cu garda joasă ar trebui să fie mult mai atenţi.